REGULAMIN NABORU DO BURSY SZKOLNEJ W ZESPOLE SZKÓŁ PRZYRODNICZO-USŁUGOWYCH I BURSY SZKOLNEJ
w JELENIEJ GÓRZE NA ROK SZKOLNY 2020/2021
Rozdział 1
Postępowanie rekrutacyjne prowadzone jest zgodnie z:
– USTAWĄ z dnia 14 grudnia 2016 r. PRAWO OŚWIATOWE (Dz.U. z 2019 poz. 1148),
– ROZPORZĄDZENIEM MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 21 sierpnia 2019 w sprawie przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do publicznych przedszkoli, szkół i placówek (Dz.U. z 2019 r. poz 1737),
– ROZPORZĄDZENIA MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie publicznych placówek oświatowo-wychowawczych, młodzieżowych ośrodków wychowawczych, młodzieżowych ośrodków socjoterapii, specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych, specjalnych ośrodków wychowawczych, ośrodków rewalidacyjno-wychowawczych oraz placówek zapewniających opiekę i wychowanie uczniom w okresie pobierania nauki poza miejscem stałego zamieszkania (Dz.U.2017.1606 z dnia 2017.08.28) i Statutem Bursy Szkolnej przy Zespole Szkół Przyrodniczo-Usługowych w Jeleniej Górze.
- Zasady rekrutacji ogłasza się w porozumieniu z organem prowadzącym.
- Postępowanie rekrutacyjne przeprowadza komisja rekrutacyjna powołana przez dyrektora ZSPUiBS,
- Do zadań komisji rekrutacyjnej należy w szczególności:
– ustalenie wyników postępowania rekrutacyjnego i podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych,
– ocena dokumentów przedłożonych przez kandydatów,
– sporządzenie protokołu postępowania rekrutacyjnego.
- Do Bursy przyjmowani są uczniowie szkół ponadpodstawowych i szkół ponadgimnazjalnych dla młodzieży.
- Rekrutacja przeprowadzona jest w terminie od 04.05. do 31.08.
Rozdział 2
Postępowanie przygotowawcze
- Do dnia 20.04 dyrektor powołuje komisję rekrutacyjną, która przeprowadza postępowanie rekrutacyjne i wyznacza jej przewodniczącego.
- Wychowankowie Bursy, którzy spełniają wymogi formalne mają prawo przystąpić do rekwalifikacji na kolejny rok szkolny. Podanie o rekwalifikację stanowi załącznik nr 1 do Regulamin naboru do Bursy Szkolnej przy Zespole Szkół Przyrodniczo-Usługowych w Jeleniej Górze.
- Rekwalifikacje przeprowadza rada pedagogiczna.
- Do dnia 20.04 rodzice lub pełnoletni wychowankowie Bursy corocznie składają na kolejny rok szkolny deklarację o kontynuowaniu zamieszkiwania w Bursie. Z przyczyn formalnych wynikających z Kalendarza Roku Szkolnego 2019/2020 Dyrektor Bursy w ZSPUiBS na dzień, do którego należy składać deklarację kontynuowania zamieszkania w Bursie wyznacza datę 20.04.2020 r.
- Rada pedagogiczna ocenia wnioski i dokonuje rekwalifikacji.
- Rekwalifikacji można odmówić gdy:
1) wychowanek nie spełnia wymogów formalnych zakwalifikowania do placówki,
2) wychowanek rażąco lub wielokrotnie naruszał regulamin lub statut Bursy,
3) wychowanek wykazuje niewłaściwe, lekceważące zachowanie wobec dyrektora, wychowawców i innych pracowników Bursy.
4) wychowanek nie prezentuje właściwych postępów w nauce (więcej niż jedna ocena niedostateczna na semestr ),
5) wychowanek lekceważy obowiązek szkolny i nieregularnie uczęszcza na zajęcia szkolne
6) rodzice/opiekunowie prawni wychowanka regularnie zalegają z opłatami za usługi świadczone przez bursę
- W związku z ustępem 12, punkt 2),3),4) i 5) możliwa jest rekwalifikacja warunkowa. Przy rekwalifikacji warunkowej rada pedagogiczna placówki ustala warunki jakie musi spełnić wychowanek aby być przyjęty do bursy w rekwalifikacji i termin ich spełnienia.
- Dyrektor Bursy do 30.04.2020 r. ogłasza wyniki rekwalifikacji i liczbę wolnych miejsc.
- Wychowankowie, którzy nie zostali rekwalifikowani mogą ubiegać się o miejsce w Bursie w normalnym trybie, z wyłączeniem wychowanków, o których mowa w pkt 12.
Rozdział 3
Postępowanie rekrutacyjne.
- Postępowanie rekrutacyjne przeprowadza się na wolne miejsca.
- Dyrektor Bursy w uzgodnieniu z organem prowadzącym, ustala i podaje do publicznej wiadomości na tablicy ogłoszeń Bursy i stronie internetowej Bursy, terminy przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego, w tym terminy składania dokumentów.
- Rodzice niepełnoletnich uczniów szkół ponadpodstawowych i ponadgimnazjalnych oraz pełnoletni uczniowie szkół ponadgimnazjalnych, którzy ubiegają się o miejsce w bursie zobowiązani są złożyć stosowne podania wraz
z załącznikami. Wzór podania stanowi załącznik numer 2 do Regulaminu naboru do Bursy Szkolnej w ZSPUiBS w Jeleniej Górze. - Podania należy składać w terminie do 15.07.
- Do podania należy załączyć dokumenty opisujące sytuację kandydata, jego osiągnięcia lub dokumentujące inne przesłanki, które komisja powinna lub może wziąć pod uwagę.
W szczególności należy załączyć dokumenty potwierdzające zaistnienie sytuacji,
o której mowa w pkt 23a) i 23b) oraz dokumentację i zaświadczenia lekarskie opisujące schorzenia, na które dziecko jest leczone przewlekle. - Na podstawie art. 145 ust. 1 i 3 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 59), w związku z art. 1 pkt 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 60) oraz UCHWAŁA NR 294.XL.2017Rady Miejskiej Jeleniej Góry z dnia 31 marca 2017 r.w sprawie kryteriów rekrutacji do burs szkolnych brane są pod uwagę następujące kryteria:
1) dla kandydata niepełnoletniego:
Lp. | Kryterium
|
Liczba
punktów
|
Dokumenty niezbędne do potwierdzenia
kryterium
|
1 | wielodzietność rodziny kandydata | 10 | oświadczenie rodzica/opiekuna prawnego
kandydata o wielodzietności
|
2 | niepełnosprawność kandydata | 10 | orzeczenie o niepełnosprawności (oryginał,
notarialnie poświadczona kopia lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez rodzica/opiekuna prawnego kandydata)
|
3 | niepełnosprawność jednego z rodziców
kandydata
|
10 | orzeczenie o niepełnosprawności (oryginał,
notarialnie poświadczona kopia lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez rodzica/opiekuna prawnego kandydata)
|
4 | niepełnosprawność
obojga rodziców kandydata
|
10 | orzeczenie o niepełnosprawności (oryginał,
notarialnie poświadczona kopia lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez rodzica/opiekuna prawnego kandydata)
|
5 | niepełnosprawność rodzeństwa
kandydata
|
10 | orzeczenie o niepełnosprawności (oryginał,
notarialnie poświadczona kopia lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez rodzica/opiekuna prawnego kandydata)
|
6 | samotne wychowywanie kandydata
w rodzinie
|
10 | prawomocny wyrok sądu rodzinnego orzekający
rozwód lub separację lub akt zgonu (oryginał, notarialnie poświadczona kopia lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez rodzica/opiekuna prawnego kandydata) oraz oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka oraz nie wychowywaniu żadnego dziecka wspólnie z jego rodzicem
|
7 | objęcie kandydata pieczą zastępczą | 10 | dokument potwierdzający objęcie dziecka pieczą
zastępczą (oryginał, notarialnie poświadczona kopia lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez opiekuna prawnego kandydata)
|
8 | miejsce zamieszkania kandydata
w odległości uniemożliwiającej codzienny dojazd do szkoły
|
10 | oświadczenie rodzica/opiekuna prawnego
kandydata o miejscu zamieszkania
|
kandydat posiada rodzeństwo
aktualnie zamieszkujące w bursie
|
8 | oświadczenie rodzica/opiekuna prawnego
kandydata o zamieszkaniu rodzeństwa w bursie oraz potwierdzenie bursy na podstawie ewidencji
|
|
Maksymalna liczba punktów możliwa do
uzyskania
|
88
|
– |
2) dla kandydata pełnoletniego
Lp. | Kryterium
|
Liczba
punktów
|
Dokumenty niezbędne do potwierdzenia
kryterium
|
1 | wielodzietność rodziny kandydata | 10 | oświadczenie rodzica/opiekuna prawnego
kandydata o wielodzietności
|
2 | niepełnosprawność kandydata | 10 | orzeczenie o niepełnosprawności (oryginał,
notarialnie poświadczona kopia lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez rodzica/opiekuna prawnego kandydata)
|
3 | niepełnosprawność dziecka
kandydata
|
10 | orzeczenie o niepełnosprawności (oryginał,
notarialnie poświadczona kopia lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez rodzica/opiekuna prawnego kandydata)
|
4 | niepełnosprawność
innej osoby bliskiej, nad którą kandydat sprawuje opiekę |
10 | orzeczenie o niepełnosprawności (oryginał,
notarialnie poświadczona kopia lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez kandydata)
|
5 | samotne wychowywanie dziecka przez kandydata
|
10 | prawomocny wyrok sądu rodzinnego orzekający
rozwód lub separację lub akt zgonu (oryginał, notarialnie poświadczona kopia lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez rodzica/opiekuna prawnego kandydata) oraz oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka oraz nie wychowywaniu żadnego dziecka wspólnie z jego rodzicem
|
6 | miejsce zamieszkania kandydata
w odległości uniemożliwiającej codzienny dojazd do szkoły
|
10 | oświadczenie rodzica/opiekuna prawnego
kandydata o miejscu zamieszkania
|
7 | kandydat posiada rodzeństwo
aktualnie zamieszkujące w bursie
|
8 | oświadczenie kandydata o zamieszkaniu
rodzeństwa w bursie oraz potwierdzenie bursy na podstawie ewidencji |
Maksymalna liczba punktów możliwa do
uzyskania
|
68
|
– |
- Do Bursy nie są przyjmowane dzieci i młodzież, którym placówka nie może zapewnić odpowiedniej opieki i wychowania w stosunku do ich dysfunkcji rozwojowych lub zdrowotnych, w szczególności dotyczy to dzieci i młodzieży niedostosowanej społecznie lub zagrożonej niedostosowaniem społecznym. Do Bursy mogą być przyjęci uczniowie szkół ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi związanymi z dysleksją, dysgrafią, dyskalkulią oraz zaniedbaniami edukacyjnymi.
23.Komisja Rekrutacyjna zastrzega sobie prawo nie przyjęcia do Bursy Szkolnej, osób które zamieszkiwały w Bursie w latach poprzednich i nie przestrzegały statutu i regulaminu bursy oraz zostały skreślone z listy wychowanków bursy z przyczyn wychowawczych a także osób które nie dotrzymywały terminów miesięcznych płatności.
- W przypadku większej liczby kandydatów spełniających kryteria formalne kwalifikujące do Bursy niż liczba wolnych miejsc, komisja rekrutacyjna na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego weźmie pod uwagę dochód miesięczny na osobę
- W przypadku dysponowania wolnymi miejscami równorzędnych wyników uzyskanych przez kandydatów w postępowaniu Rekrutacyjnym, Komisja bierze pod uwagę datę złożenia wniosku o przyjęcie do Bursy Szkolnej.
- Komisja Rekrutacyjna podaje do wiadomości publicznej wynik przeprowadzonej Rekrutacji oraz informację o ewentualnej liczbie wolnych miejsc na stronie internetowej www.zspu.jgora.pl. Imienne listy osób przyjętych i nieprzyjętych dostępne są w sekretariacie ZSPUiBS w Jeleniej Górze.
- W terminie 7 dni od dnia podania do wiadomości listy kandydatów przyjętych
i kandydatów nieprzyjętych, rodzic kandydata lub kandydat pełnoletni może wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do Bursy. - Uzasadnienie sporządza się w terminie 5 dni od dnia wystąpienia przez rodzica kandydata lub kandydata pełnoletniego z wnioskiem, o którym mowa w pkt 26. Uzasadnienie zawiera przyczyny odmowy przyjęcia, w tym najniższą liczbę punktów, która uprawniała do przyjęcia, oraz liczbę punktów, którą kandydat uzyskał w postępowaniu rekrutacyjnym.
- Rodzic kandydata lub kandydat pełnoletni może wnieść do dyrektora Bursy odwołanie
od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej, w terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia. - Dyrektor Bursy w terminie 7 dni od dnia otrzymania odwołania podejmuje decyzję
w sprawie uwzględnienia lub nieuwzględnienia odwołania. Na rozstrzygnięcie dyrektora Bursy służy odwołanie do sądu administracyjnego. - Osoby przyjęte do Bursy Szkolnej w ZSPUiBS w Jeleniej Górze zobowiązane są potwierdzić fakt chęci korzystania z miejsca przez uiszczenie na konto Bursy Szkolnej do dnia 14.08.2020r. opłaty 150 zł na poczet zakwaterowania w pierwszym miesiącu pobytu. W przypadku rezygnacji z miejsca w Bursie kwota nie jest zwracana.
- Do dnia 10.08. ogłoszenie przez dyrektora Bursy ostatecznej listy osób przyjętych
i nieprzyjętych do Bursy.
Rozdział 4
Postępowanie uzupełniające
- Jeżeli po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego bursa nadal dysponuje wolnymi miejscami, dyrektor przeprowadza postępowanie uzupełniające.
- Zasady postępowania uzupełniającego są takie same jak pierwszego postępowania. Osoby, które brały udział w pierwszym postępowaniu rekrutacyjnym tylko potwierdzają pisemnie chęć udziału w drugim postępowaniu rekrutacyjnym. Osoby, które brały udział w pierwszym postępowaniu mają również prawo uzupełnić swój wniosek.
35.Postępowanie uzupełniające powinno zakończyć się do końca sierpnia roku szkolnego poprzedzającego rok szkolny, na który jest przeprowadzane postępowanie rekrutacyjne.
Rozdział 5
Postanowienia końcowe
- W okresie poza rekrutacją o przyjęciu do Bursy decyduje Dyrektor w miarę posiadanych wolnych miejsc.
- Przyjęcie wychowanka relegowanego z tej lub innej bursy wymaga zasięgnięcia opinii rady pedagogicznej.
- Dokumentacja z postępowania kwalifikacyjnego jest przechowywana w Bursie przez 2 miesiące od jego zakończenia, a następnie w ciągu 30 dni dokumenty kandydatów, którzy nie zostali przyjęci do bursy są niszczone lub (na ich wniosek lub wniosek ich prawnych opiekunów) mogą być im wydane.
- Zmiany regulaminu należą do Dyrektora Bursy.