Program „Uczenie się przez całe życie” Comenius
Projekt „Eat your prejudices”
INFORMACJE OGÓLNE
1. Projekt realizowany jest w Zespole Szkół Przyrodniczo-Usługowych i Bursy Szkolnej w Jeleniej Górze w okresie od 01. 08. 2013 r. do 31. 07. 2015 r.
2. Projekt realizowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach programu „Uczenie się przez całe życie” przyznanych szkole w kwocie 20 000 euro.
3. W ramach projektu przewiduje się dwie, 10 dniowe szkolne wymiany. W maju 2014 polska grupa wyjedzie do Liberca, a następnie w maju 2015 do Polski przyjedzie grupa czeska. Ze względu na zbliżone profile kształcenia obu szkół, projekt będzie nawiązywać do tematyki kulinarnej.
4. Podczas wyjazdu uczniowie zakwaterowani będą w hostelu/ośrodku przystosowanym do goszczenia grup młodzieżowych
5. Opiekę nad uczestnikami wyjazdu sprawują opiekunowie (wybrani przez dyrektora ZSPiU nauczyciele i pedagodzy prowadzący zajęcia w szkole partnerskiej)
6. Ze względu na ograniczoną liczbę uczestników, która może wziąć udział w wyjazdach, traktowane są one jako wyraz uznania dla uczniów wyróżniających się zaangażowaniem w realizację projektu.
7. Projekt przeznaczony jest dla uczniów z Zespołu Szkół Zawodowych i Przyrodniczych w Jeleniej Górze posiadających uregulowaną sytuację pod względem frekwencji oraz ocen z przedmiotów
8. W wymianie międzyszkolnej nie mogą brać udziału uczniowie klas zdających maturę roku szkolnym 2013/2014 – ze względu na obowiązki związane z przystąpieniem do egzaminu dojrzałości.
9. Wyjazdy uczniów są opłacane z grantu otrzymanego przez szkołę (na koszty takich wyjazdów składa się: zakup biletów, koszty zakwaterowania w hostelu/ośrodku , koszty wyżywienia oraz innych materiałów niezbędnych do przeprowadzenia przewidzianych zajęć i działań.
10. Pozostałe wydatki uczniowie pokrywają we własnym zakresie w ramach własnego kieszonkowego.
11. Kierownikiem wyjazdu jest koordynator projektu, opiekę nad młodzieżą sprawują wyznaczeni przez dyrektora szkoły nauczyciele uczestniczący w realizacji projektu.
REGULAMIN WYJAZDU ZAGRANICZNEGO
1. Uczeń może wziąć udział w wyjeździe wyłącznie po przedstawieniu pisemnej zgody rodziców/opiekunów prawnych. Wzór zgody zostanie umieszczony na stronie internetowej szkoły w zakładce „Comenius”.
2. Uczeń w terminie każdorazowo określonym przez koordynatora zobowiązany jest dostarczyć komplet dokumentów: zgody rodziców na wyjazd, zgody na udzielenie pomocy medycznej, karty informacyjnej, kartę EKUZ, ksero dowodów osobistych obojga rodziców/opiekunów prawnych, ksero paszportu oraz pisemnego potwierdzenia zapoznania się z regulaminem wymiany.
3. Uczestnicy wyjazdu muszą być do niego odpowiednio przygotowani (muszą zaopatrzyć się w odpowiedni ubiór, obuwie, paszport, legitymację szkolną itp.)
4. Uczestnicy wyjazdu stawiają się punktualnie o wyznaczonej godzinie na wyznaczone miejsce zbiórki.
5. Rodzice/opiekunowie prawni odpowiadają za dowóz uczestnika na wyznaczoną przez organizatora miejsce zbiórki w dniu wyjazdu oraz za punktualny odbiór uczestnika w dniu powrotu.
6. Kierownikiem wyjazdu jest koordynator projektu, a opiekę nad młodzieżą sprawują nauczyciele wskazani przez dyrektora szkoły uczestniczący w realizacji projektu.
7. Uczestnik wyjazdu podlega opiekunom i jest zobowiązany do bezwzględnego wykonywania poleceń.
8. Podczas podróży uczestnik zobowiązany jest do przestrzegania przepisów podróżnych oraz stosować się do poleceń opiekunów, pilota, i kierowców.
9. Uczestnik zobowiązany jest stosować się do postanowień i przepisów i regulaminów obowiązujących w obiekcie zakwaterowania oraz miejscach realizacji programu wycieczki (min. Przepisów przeciwpożarowych, komunikacyjnych, poruszania się po drogach publicznych , ciszy nocnej, BHP)
10. Każdy uczestnik wyjazdu zobowiązany jest zachowywać się kulturalnie, dbać o dobre imię szkoły i kraju.
11. Wszystkich uczestników wyjazdu obowiązuje zachowanie nie narażające bezpieczeństwa własnego i innych.
12. Każdego uczestnika wyjazdu obowiązuje bezwzględny zakaz:
a. Samodzielnego (bez wiedzy i zgody kierownika wymiany) oddalania się od grupy.
b. Kąpieli i używania sprzętu pływającego bez zgody kierownika wyjazdu.
c. Spożywania alkoholu i substancji psychoaktywnych w jakiejkolwiek postaci.
13. Uczestnicy wyjazdów mają bezwzględny nakaz przestrzegania ciszy nocnej obowiązującej w danym obiekcie i przebywania w tym czasie w miejscu wyznaczonym na nocleg.
14. Wszystkich uczestników wyjazdu obowiązuje ustalony program i rozkład czasowy dnia.
15. Oddalanie się uczestnika z terenu zakwaterowania oraz miejsca prowadzenia zajęć może nastąpić wyłącznie za wiedzą i zgodą opiekunów.
16. Każdy uczestnik zobowiązany jest dbać o swój bagaż i pieniądze, przedmioty wartościowe oraz o mienie i wyposażenie miejsca, w którym przebywa.
17. Nauczyciele nie ponoszą odpowiedzialności za zagubienie pieniędzy oraz zagubienie lub zniszczenie przedmiotów wartościowych zabranych na wyjazd.
18. Podczas zajęć przeprowadzanych w szkole partnerskiej uczniowie mogą zostawać pod opieką nauczycieli czeskich.
19. Za szkody wyrządzone przez ucznia odpowiedzialność ponoszą jego rodzice/ opiekunowie prawni.
20. Uczestnik naruszający regulamin wyjazdu może być z niego wydalony na koszt rodziców/opiekunów prawnych. Rodzice zostaną obciążeni kosztami podróży dziecka i opiekuna, który będzie eskortował ucznia.
21. Uczestnik może sam dawkować sobie leki na podstawie pisemnego oświadczenia rodziców/opiekunów prawnych. W przeciwnym razie kierownik wyjazdu odpowiedzialny jest za dawkowanie leków według zaleceń lekarza/rodziców/opiekunów prawnych.
22. Regulamin obowiązuje od momentu zbiórki przed wyjazdem do momentu zakończenia wyjazdu przez koordynatora.
23. W przypadku rezygnacji z wyjazdu ucznia zakwalifikowanego do tego wyjazdu, koszty wynikające z tej rezygnacji (odwołanie i zmiana rezerwacji) ponosi rodzić/opiekun prawny ucznia.
24. Wszelkie kwestie nie ujęte w regulaminie będą rozstrzygane przez Dyrektora szkoły i koordynatora projektu.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Koordynator zastrzega sobie prawo zmiany postanowień regulaminu w przypadku zaistnienia nieprzewidzianych okoliczności.
2. W kwestiach spornych decyzję podejmuje komisja złożona z przedstawiciela Dyrekcji szkoły, koordynatora, co najmniej jednego nauczyciela realizującego projekt.
3. Aktualna treść regulaminu jest dostępna u koordynatora projektu oraz na szkolnej stronie internetowej pod adresem