Regulamin rekrutacyjny na rok szkolny 2020/2021

INFORMATOR REKRUTACYJNY NA ROK SZKOLNY 2020/2021

Informacje na temat rekrutacji w roku szkolnym 2020/2021 można uzyskać:

Na stronie: www.dolnoslaskie.edu.com.pl.

W szkołach podstawowych, u wychowawców klas i pedagogów.

W szkole I wyboru.

Na stronach „www” szkół ponadpodstawowych.

Podstawa prawna.

  • Na podstawie § 11b ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz. U. poz. 493 z późn. zm.)
  • USTAWA z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2019 r. poz.1148 z późn. zm.) 

 

Nabór do Zespołu Szkół Przyrodniczo – Usługowych i Bursy Szkolnej w Jeleniej Górze.

Nabór do szkół ponadpodstawowych w mieście Jelenie Góra, odbywa się
w informatycznym systemie wspomagającym system rekrutacji, poprzez stronę: www.dolnoslaskie.edu.com.pl

W szkole prowadzony jest nabór na następujące kierunki kształcenia:

Pięcioletnie technika na podbudowie ośmioletniej szkoły podstawowej:

technikum weterynaryjne,

technikum żywienia i usług gastronomicznych,

technikum leśne,

technikum architektury krajobrazu,

technikum geodezyjne,

technikum papiernictwa

Zasady rekrutacji w Zespole Szkół Przyrodniczo – Usługowych i Bursy Szkolnej
w Jeleniej Górze.

1. Do klasy I publicznej szkoły ponadpodstawowej przyjmuje się kandydatów, którzy:

– Posiadają świadectwo ukończenia szkoły podstawowej.

– W przypadku kandydatów prowadzących szkolenie zawodowe (jak w przypadku ZSP-U i BS) posiadają zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia praktycznej nauki zawodu (zajęć praktycznych, praktyki zawodowej), wydane zgodnie z przepisami o służbie medycyny pracy.

2. O kolejności przyjęć kandydatów do wybranej klasy decyduje suma punktów uzyskanych za: oceny na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej, świadectwo ukończenia szkoły podstawowej z wyróżnieniem, szczególne osiągnięcia wymienione na świadectwie oraz punkty stanowiące wynik egzaminu ósmoklasisty.

3. W postępowaniu rekrutacyjno-kwalifikacyjnym punkty przyznaje się za:

I – wynik egzaminu ósmoklasisty.

Punkty rekrutacyjne, w roku szkolnym 2020/2021, przyznaje się przez pomnożenie wyników egzaminu ósmoklasisty, wyrażonych w procentach, z poszczególnych przedmiotów przez odpowiedni współczynnik.

Zakres egzaminu

Współczynnik

Język polski

0,35

Matematyka

0,35

Język obcy nowożytny

0,3

Maksymalna ilość punktów rekrutacyjnych przyznanych za wyniki egzaminu ósmoklasisty wynosi 100.

II – oceny wymienione na świadectwie ukończenie szkoły podstawowej.

Punkty rekrutacyjne przyznaje się za oceny z języka polskiego i matematyki oraz za dwie oceny
innych obowiązkowych zajęć edukacyjnych, które ustala dyrektor szkoły ponadpodstawowej
w postępowaniu rekrutacyjnym.

Punkty rekrutacyjne przyznaje się za określone oceny. Maksymalna ilość punktów rekrutacyjnych za oceny na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej wynosi 72.

Kryteria przyznawania punktów:

Ocena

Ilość punktów

Celująca

18

Bardzo dobra

17

Dobra

14

Dostateczna

8

Dopuszczająca

2

III – szczególne osiągnięcia wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej.

Za szczególne osiągnięcia wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej, uczeń może uzyskać dodatkowe punkty rekrutacyjne.

Uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu ponadwojewódzkim organizowanym przez kuratorów oświaty na podstawie zawartych porozumień:

tytułu finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 10 punktów;

tytułu laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 7 punktów;

tytułu finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 punktów.

Uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem będących konkursem o zasięgu wojewódzkim organizowanym przez kuratora oświaty:

dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 10 punktów;

dwóch lub więcej tytułów laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego
– przyznaje się 7 punktów;

dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 punktów;

tytułu finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 7 punktów;

tytułu laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 punktów;

tytułu finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 3 punkty.

Uzyskanie wysokiego miejsca w zawodach wiedzy innych, niż wymienione w punktach poprzednich, artystycznych lub sportowych, organizowanych przez kuratora oświaty lub inne podmioty działające na terenie szkoły, na szczeblu:

międzynarodowym – przyznaje się 4 punkty;

krajowym – przyznaje się 3 punkty;

wojewódzkim – przyznaje się 2 punkty;

powiatowym – przyznaje się 1 punkt.

Za szczególne osiągnięcia wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej uczeń może uzyskać maksymalnie 18 punktów. Jeśli uczeń ma wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej więcej niż jedno osiągnięcie z takich samych zawodów wiedzy lub sportowych, punkty przyznawane są jednorazowo za najwyższe osiągnięcie.

IV – świadectwo ukończenia szkoły podstawowej z wyróżnieniem.

Za świadectwo ukończenia szkoły podstawowej z wyróżnieniem, przyznaje się 7 punktów rekrutacyjnych.

V – aktywność społeczna.

Za aktywność społeczną ucznia, w tym na rzecz środowiska szkolnego, w szczególności w formie wolontariatu, przyznaje się 3 punkty rekrutacyjne.

Postępowanie na drugim i trzecim etapie rekrutacji do szkoły ponadpodstawowej

W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych w pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego, na drugim etapie rekrutacyjnym, w pierwszej kolejności przyjmuje się kandydatów z problemami zdrowotnymi ograniczającymi możliwości wyboru kierunku kształcenia ze względu na stan zdrowia, potwierdzonymi opinią z publicznej poradni psychologiczno – pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej.

W przypadku równorzędnych wyników na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego lub jeśli po zakończeniu tego etapu, szkoła dysponuje wolnymi miejscami, na trzecim etapie rekrutacyjnym brane są pod uwagę następujące kryteria:

wielodzietność rodziny kandydata,

niepełnosprawność kandydata,

niepełnosprawność obojga rodziców kandydata,

samotne wychowywanie kandydata w rodzinie,

objęcie kandydata pieczą zastępczą.

Terminy składania wniosków i dokumentów do szkół ponadpodstawowych

1. Wniosek o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej wraz z dokumentami będzie można składać od 15 czerwca 2020 r. do 10 lipca 2020 r.

UWAGA! W okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty wniosek o przyjęcie do szkoły, w tym wymagane załączniki, można składać elektronicznie na adres: zspu.jgora@gmail.com

2. Do 10 lipca 2020 r. należy złożyć uzupełnienie wniosku o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej o świadectwo ukończenia szkoły, natomiast do 4 sierpnia 2020 r.  o zaświadczenie o wynikach egzaminu ósmoklasisty (może być także wersja elektroniczna).

3. Termin ogłoszenia list kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych:
12 sierpnia 2020 r. zostaną ogłoszone
 listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych do szkół.

4. Termin ogłoszenia list kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych:
19 sierpnia 2020 r. zostaną ogłoszone
 listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych do szkół.

UWAGA! W okresie ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty listy z wynikami postępowania rekrutacyjnego zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych oraz przyjętych i nieprzyjętych mogą być publikowane na stronach internetowych szkół.

5. Od 13 do 18 sierpnia 2020r. w szkole, do której kandydat został zakwalifikowany należy potwierdzić wolę przyjęcia w postaci przedłożenia oryginału świadectwa ukończenia szkoły i oryginału zaświadczenia o wynikach egzaminu zewnętrznego. Należy to zrobić, jeśli dokumenty te nie zostały złożone w uzupełnieniu wniosku o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej. W przypadku szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe chodzi również o zaświadczenie lekarskie zawierające orzeczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia praktycznej nauki zawodu oraz odpowiednio orzeczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdami i orzeczenie psychologiczne o braku przeciwwskazań psychologicznych do kierowania pojazdem.

W przypadku braku możliwości przedłożenia takiego zaświadczenia lub orzeczenia, rodzic kandydata lub pełnoletni kandydat informują o tym dyrektora szkoły w terminie do 18 sierpnia 2020 r. do godz. 15.00. Należy wtedy wskazać przyczynę niedotrzymania terminu.

6. Listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych ogłoszone będą 19 sierpnia 2020 r.

Uwaga! W postępowaniu rekrutacyjnym do szkół ponadpodstawowych na rok szkolny 2020/2021 odstąpiono od przeprowadzania postępowania uzupełniającego z uwagi na brak możliwości przeprowadzenia tego postępowania z zachowaniem terminu przewidzianego w prawie (w art. 161 ust. 2 ustawy – Prawo oświatowe), tj. do końca sierpnia roku poprzedzającego rok szkolny, na który jest przeprowadzane postępowanie rekrutacyjne.

W przypadku kandydatów do szkół ponadpodstawowych, którzy nie zostaną przyjęci do szkół dla młodzieży w postępowaniu rekrutacyjnym na rok szkolny 2020/2021, o przyjęciu do tych szkół będzie decydował dyrektor szkoły, podobnie jak to było w poprzednich latach (na podstawie art. 130 ust. 2 ustawy – Prawo oświatowe).

7. Procedura odwoławcza

a) W terminie do 22 sierpnia 2020 r. rodzice (prawni opiekunowie) kandydata mogą wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata

b)W terminie 3 dni od dnia złożenia wniosku o sporządzenia uzasadnienia komisja rekrutacyjna sporządza uzasadnienie. Uzasadnienie zawiera przyczynę odmowy przyjęcia, w tym najniższą liczbę punktów, która uprawniała do przyjęcia oraz liczbę punktów, która uzyskał kandydat w postępowaniu rekrutacyjnym

c)W terminie 3 dni od dnia otrzymania uzasadnienia rodzice (prawni opiekunowie) kandydata mogą wnieść do dyrektora odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej.

d)W terminie 3 dni od otrzymania odwołania dyrektor jest zobowiązany rozpatrzyć odwołanie. Na rozstrzygnięcie dyrektora służy skarga do sądu administracyjnego.

e)Wszystkie wnioski i odwołania wymagają formy pisemnej oraz powinny zawierać dane kontaktowe osoby składającej.