INFORMATOR REKRUTACYJNY NA ROK SZKOLNY 2020/2021
Informacje na temat rekrutacji w roku szkolnym 2020/2021 można uzyskać:
Na stronie: www.dolnoslaskie.edu.com.pl.
W szkołach podstawowych, u wychowawców klas i pedagogów.
W szkole I wyboru.
Na stronach „www” szkół ponadpodstawowych.
Podstawa prawna.
- Na podstawie § 11b ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz. U. poz. 493 z późn. zm.)
- USTAWA z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2019 r. poz.1148 z późn. zm.)
Nabór do Zespołu Szkół Przyrodniczo – Usługowych i Bursy Szkolnej w Jeleniej Górze.
Nabór do szkół ponadpodstawowych w mieście Jelenie Góra, odbywa się
w informatycznym systemie wspomagającym system rekrutacji, poprzez stronę: www.dolnoslaskie.edu.com.pl
W szkole prowadzony jest nabór na następujące kierunki kształcenia:
Pięcioletnie technika na podbudowie ośmioletniej szkoły podstawowej:
technikum weterynaryjne,
technikum żywienia i usług gastronomicznych,
technikum leśne,
technikum architektury krajobrazu,
technikum geodezyjne,
technikum papiernictwa
Zasady rekrutacji w Zespole Szkół Przyrodniczo – Usługowych i Bursy Szkolnej
w Jeleniej Górze.
1. Do klasy I publicznej szkoły ponadpodstawowej przyjmuje się kandydatów, którzy:
– Posiadają świadectwo ukończenia szkoły podstawowej.
– W przypadku kandydatów prowadzących szkolenie zawodowe (jak w przypadku ZSP-U i BS) posiadają zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia praktycznej nauki zawodu (zajęć praktycznych, praktyki zawodowej), wydane zgodnie z przepisami o służbie medycyny pracy.
2. O kolejności przyjęć kandydatów do wybranej klasy decyduje suma punktów uzyskanych za: oceny na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej, świadectwo ukończenia szkoły podstawowej z wyróżnieniem, szczególne osiągnięcia wymienione na świadectwie oraz punkty stanowiące wynik egzaminu ósmoklasisty.
3. W postępowaniu rekrutacyjno-kwalifikacyjnym punkty przyznaje się za:
I – wynik egzaminu ósmoklasisty.
Punkty rekrutacyjne, w roku szkolnym 2020/2021, przyznaje się przez pomnożenie wyników egzaminu ósmoklasisty, wyrażonych w procentach, z poszczególnych przedmiotów przez odpowiedni współczynnik.
-
Zakres egzaminu
Współczynnik
Język polski
0,35
Matematyka
0,35
Język obcy nowożytny
0,3
Maksymalna ilość punktów rekrutacyjnych przyznanych za wyniki egzaminu ósmoklasisty wynosi 100.
II – oceny wymienione na świadectwie ukończenie szkoły podstawowej.
Punkty rekrutacyjne przyznaje się za oceny z języka polskiego i matematyki oraz za dwie oceny
z innych obowiązkowych zajęć edukacyjnych, które ustala dyrektor szkoły ponadpodstawowej
w postępowaniu rekrutacyjnym.
Punkty rekrutacyjne przyznaje się za określone oceny. Maksymalna ilość punktów rekrutacyjnych za oceny na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej wynosi 72.
Kryteria przyznawania punktów:
-
Ocena
Ilość punktów
Celująca
18
Bardzo dobra
17
Dobra
14
Dostateczna
8
Dopuszczająca
2
III – szczególne osiągnięcia wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej.
Za szczególne osiągnięcia wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej, uczeń może uzyskać dodatkowe punkty rekrutacyjne.
Uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu ponadwojewódzkim organizowanym przez kuratorów oświaty na podstawie zawartych porozumień:
tytułu finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 10 punktów;
tytułu laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 7 punktów;
tytułu finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 punktów.
Uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem będących konkursem o zasięgu wojewódzkim organizowanym przez kuratora oświaty:
dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 10 punktów;
dwóch lub więcej tytułów laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego
– przyznaje się 7 punktów;
dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 punktów;
tytułu finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 7 punktów;
tytułu laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 punktów;
tytułu finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 3 punkty.
Uzyskanie wysokiego miejsca w zawodach wiedzy innych, niż wymienione w punktach poprzednich, artystycznych lub sportowych, organizowanych przez kuratora oświaty lub inne podmioty działające na terenie szkoły, na szczeblu:
międzynarodowym – przyznaje się 4 punkty;
krajowym – przyznaje się 3 punkty;
wojewódzkim – przyznaje się 2 punkty;
powiatowym – przyznaje się 1 punkt.
Za szczególne osiągnięcia wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej uczeń może uzyskać maksymalnie 18 punktów. Jeśli uczeń ma wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej więcej niż jedno osiągnięcie z takich samych zawodów wiedzy lub sportowych, punkty przyznawane są jednorazowo za najwyższe osiągnięcie.
IV – świadectwo ukończenia szkoły podstawowej z wyróżnieniem.
Za świadectwo ukończenia szkoły podstawowej z wyróżnieniem, przyznaje się 7 punktów rekrutacyjnych.
V – aktywność społeczna.
Za aktywność społeczną ucznia, w tym na rzecz środowiska szkolnego, w szczególności w formie wolontariatu, przyznaje się 3 punkty rekrutacyjne.
Postępowanie na drugim i trzecim etapie rekrutacji do szkoły ponadpodstawowej
W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych w pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego, na drugim etapie rekrutacyjnym, w pierwszej kolejności przyjmuje się kandydatów z problemami zdrowotnymi ograniczającymi możliwości wyboru kierunku kształcenia ze względu na stan zdrowia, potwierdzonymi opinią z publicznej poradni psychologiczno – pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej.
W przypadku równorzędnych wyników na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego lub jeśli po zakończeniu tego etapu, szkoła dysponuje wolnymi miejscami, na trzecim etapie rekrutacyjnym brane są pod uwagę następujące kryteria:
wielodzietność rodziny kandydata,
niepełnosprawność kandydata,
niepełnosprawność obojga rodziców kandydata,
samotne wychowywanie kandydata w rodzinie,
objęcie kandydata pieczą zastępczą.
Terminy składania wniosków i dokumentów do szkół ponadpodstawowych
1. Wniosek o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej wraz z dokumentami będzie można składać od 15 czerwca 2020 r. do 10 lipca 2020 r.
UWAGA! W okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty wniosek o przyjęcie do szkoły, w tym wymagane załączniki, można składać elektronicznie na adres: zspu.jgora@gmail.com
2. Do 10 lipca 2020 r. należy złożyć uzupełnienie wniosku o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej o świadectwo ukończenia szkoły, natomiast do 4 sierpnia 2020 r. o zaświadczenie o wynikach egzaminu ósmoklasisty (może być także wersja elektroniczna).
3. Termin ogłoszenia list kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych:
12 sierpnia 2020 r. zostaną ogłoszone listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych do szkół.
4. Termin ogłoszenia list kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych:
19 sierpnia 2020 r. zostaną ogłoszone listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych do szkół.
UWAGA! W okresie ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty listy z wynikami postępowania rekrutacyjnego zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych oraz przyjętych i nieprzyjętych mogą być publikowane na stronach internetowych szkół.
5. Od 13 do 18 sierpnia 2020r. w szkole, do której kandydat został zakwalifikowany należy potwierdzić wolę przyjęcia w postaci przedłożenia oryginału świadectwa ukończenia szkoły i oryginału zaświadczenia o wynikach egzaminu zewnętrznego. Należy to zrobić, jeśli dokumenty te nie zostały złożone w uzupełnieniu wniosku o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej. W przypadku szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe chodzi również o zaświadczenie lekarskie zawierające orzeczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia praktycznej nauki zawodu oraz odpowiednio orzeczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdami i orzeczenie psychologiczne o braku przeciwwskazań psychologicznych do kierowania pojazdem.
W przypadku braku możliwości przedłożenia takiego zaświadczenia lub orzeczenia, rodzic kandydata lub pełnoletni kandydat informują o tym dyrektora szkoły w terminie do 18 sierpnia 2020 r. do godz. 15.00. Należy wtedy wskazać przyczynę niedotrzymania terminu.
6. Listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych ogłoszone będą 19 sierpnia 2020 r.
Uwaga! W postępowaniu rekrutacyjnym do szkół ponadpodstawowych na rok szkolny 2020/2021 odstąpiono od przeprowadzania postępowania uzupełniającego z uwagi na brak możliwości przeprowadzenia tego postępowania z zachowaniem terminu przewidzianego w prawie (w art. 161 ust. 2 ustawy – Prawo oświatowe), tj. do końca sierpnia roku poprzedzającego rok szkolny, na który jest przeprowadzane postępowanie rekrutacyjne.
W przypadku kandydatów do szkół ponadpodstawowych, którzy nie zostaną przyjęci do szkół dla młodzieży w postępowaniu rekrutacyjnym na rok szkolny 2020/2021, o przyjęciu do tych szkół będzie decydował dyrektor szkoły, podobnie jak to było w poprzednich latach (na podstawie art. 130 ust. 2 ustawy – Prawo oświatowe).
7. Procedura odwoławcza
a) W terminie do 22 sierpnia 2020 r. rodzice (prawni opiekunowie) kandydata mogą wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata
b)W terminie 3 dni od dnia złożenia wniosku o sporządzenia uzasadnienia komisja rekrutacyjna sporządza uzasadnienie. Uzasadnienie zawiera przyczynę odmowy przyjęcia, w tym najniższą liczbę punktów, która uprawniała do przyjęcia oraz liczbę punktów, która uzyskał kandydat w postępowaniu rekrutacyjnym
c)W terminie 3 dni od dnia otrzymania uzasadnienia rodzice (prawni opiekunowie) kandydata mogą wnieść do dyrektora odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej.
d)W terminie 3 dni od otrzymania odwołania dyrektor jest zobowiązany rozpatrzyć odwołanie. Na rozstrzygnięcie dyrektora służy skarga do sądu administracyjnego.
e)Wszystkie wnioski i odwołania wymagają formy pisemnej oraz powinny zawierać dane kontaktowe osoby składającej.